søndag den 4. november 2012

Halloween in South Dakota.

Hej igen! :-D
Jeg ved at jeg ikke bloggede i sidste uge, men der var ikke meget at skrive om og jeg er sikker på det var okay.
I denne uge var det halloween, Hvilket jo var monster fedt!
I Danmark troede jeg altid at halloween var en meget lille og ubetydelig helligdag. Nok mest fordi folk i Danmark ikke fejre det, men butikkerne stadig pynter op. Hvilket giver ideen at dagen er der, men folk er ligeglade. Men jeg vil vove at påstå at Halloween herover er lige så vigtig som jul eller nytår.
Som i kan se på tidligere billeder pynter folk op til denne dag og den bliver fejret.

Mandag lavede jeg og scott vores egne lanterner;


























Onsdag var det halloween, så vi på slik jagt (slik eller ballade)

 Jeg troede jeg var for gammel, men åbenlyst ikke.. Vi gik bare rundt i nabolaget og da vi kom hjem igen hade vi en hel græskar fuld af slik.

Det skal lige nævnes at alle gør det. Folk sætter sin aften af til at stå klar ved deres dør med slik. De fleste klæder sig ud og pynter sit hus til når børnene kommer. Natalie og Scott var skuffede over hvor få børn der kom i år, de sagde "we only had like 40 kids!" I supermarked er der specielle halloween slik poser til at dele ud af... Alle gør det og det er en virkelig nydelig dag.
Jeg forstår ikke hvorfor vi ikke holder den i Danmark. Hvorfor ikke fejre Halloween, det er noget man kan se frem til i den mørke tid.. Og dagen stammer også fra europa.




Fredag var der Halloween dance på skolen, men før det kom jeg ud og køre i en skole bus for den første gang :-D

Her er et billede af mig og katie:
Vi var på vej til kulturfestival med vores spansk klasse. Der var boder fra en masse forskellige lande for at lære folk om forskellige kulture... Desværre var der ingen Dansk bod, Jeg må indrømme folk er pænt ligeglade med Danmark herover. Folk ved ikke hvor det er, andre vidste ikke det var et land og ingen har været der... De har alle hørt om norge, da en tredje del af de mennekser jeg har mødt her nedstammer fra norge, men ikke DK



om aftenen tog jeg til Halloween dance; -->

jeg er klædt ud som en kat :-D

















Dette er et billede af scott imens vi stod i kø på vej ind i Haunted forrest sidste lørdag. Jeg fik ikke flere billeder da det ikke var tilladt... Så jeg kan bare fortælle jer det var mega uhyggeligt og godt lavet :-D


 Jeg ville bare lige vise jer et billede af mit skab..























lørdag var jeg til en halloween fest med min veninde Kayla :-D





Det var en god weekend.. Håber i har det godt...



Peace out - Nellie

1 kommentar:

  1. Thank you for helping to keep our pumpkin carving tradition alive. Scott and I carved our first pumpkin together in about 1980. It was always his thing to do with his daughters, and I am glad you were willing to go along with it! Great memories!!

    SvarSlet