mandag den 3. september 2012

uge nummer 3 - puls roadtrip to North Dakota

Heii igen.. 

Jeg er begyndt at blogge som en ugelig ting, så jeg regner med det bliver en søndag ting.. Idag er det godt nok mandag, men vi kom hjem fra vores tur til North Dakota igår aftens og idag er Laborday, hvilket er en helligdag i USA.. for at fejre de hårdt arbejdtene i landet, men det er også kendt som den officelle afslutning på sommeren...                                                                    Selvom solen stadig skinner herhjemme i Aberdeen :-D

Her er en lille historie om hvordan min uge gik.... 



Mandag morgen var jeg nervøs igen.. Jeg var i den tro at denne uge ville blive god, fordi jeg nu kende skolen... Men jeg vil være ærlig, mandag var min 5 dag i en amerikansk high school og jeg var totalt lost!

Min uge startede ud med US History (tro det eller lad vær, det er faktisk svært.. Jeg er ikke længere hende den kloge USA nørd)..
Lige nu lære vi om The native Americans (indianerne) og om deres territorier lige her i dakota..
Det sjove er at min weekend var fuld af historie om pærcist dette enme..

Mandag vidste sig at være en lang dag.. Men jeg fik mine første amerikanske karakter (A i spansk og A i kunst)... så helt slemt var det ikke....

Tirsdag var en god dag... Mine teamsports timer er underholdene! Jeg har fået mange venner i den klasse og folk ved allerede at jeg er elendig til sport, men folk bebrejder mig ikke.. Jeg er den danske pige der aldrig spiller basketball, baseball og football..
Men Tirsdag spillede vi håndboldt! Et dansk spil!... Det var jeg selvfølgelig også elendig til, men jeg kende reglerne denne gang...

om aftenen tog vi ud og spise ved en sø 10 miles ude af byen og det var så hyggeligt!



Onsdag var en dag som de andre.. (jeg begynder at få en normal hverdag).. Efter skole tog jeg til et møde for debat klubben.., hvilket var interessant, men jeg ved ikke om jeg vil blive en del af det..

Torsdag tog jeg til audition til skoleskuespillet på central.. Jeg ved ikke hvordan det gik og vi får svar senere... Men jeg mødte nogle søde mennekser og jeg tror jeg vil joine dramaklubben ;-D
vi havde en prøve i spansk og jeg tror faktisk det gik godt :-D

Fredag var velkommen.. vi havde en gæste taler i US history og vi har en prøve på tirsdag :-( Vi spillede kick ball i teamsport.. Som er lidt ligesom baseball, bare anderledes..
HVORDAN SKAL JEG NOGENSINDE FINDE UD AF ALT DET!?.. - de har 100 spil..
Scott og hans band skulle spille på ward hotel så vi mødes med deres søde venner :-D



Lørdag morgen tog vi afsted på roadtrip til Nord dakota! Hele formålet med turen var at besøge Natalies mor..
Den fede ting ved en roadtrip i USA er at vi ikke kørte igennem landet på en grå motor vej.. vi kørte igennem alle de små byer og så landet :-D

 Så vi spiste morgenmad i denne dinner som denne indianer står foran.. ser i ND er staten af Indianerne og temaet er det vilde westen...

Her er en smilene nellie.. På min første roadtrip igennem de forenede stater!



Da vi kørte igennem en lille by indså jeg at jeg endnu ikke har posted et billede af den kendte gule skolebus,.. så tog et billede :-D

 
Her er et lidt utydeligt billede af os der krydser grænsen fra syd til nord. (Welcome to north dakota)


på vores vej mødte vi de berømte bufferlos som Indianerne brugte som deres mad, tøj og huse


Det var sjovt at være så tæt på, når nu jeg havde studeret Indian american people hele ugen


Dette skilt fortæller at vi er præcist i midten af Nordamerika.. 



disse billeder er fra en af de små byer vi kørte igennem... Jeg syntes bare det var så cool!!


Nu var vi tæt på Devils lake, som var stedet vi var på vej hen.. 




Devils lake er en stor flod i Nord dakota, men problemet er at floden oversvømmer landet hele tiden.. Natalie og Scott har en Farm i Devils lake, som vi ikke kunne komme hen til på grund af oversvømmelserne.. 



men omgivelserne var smukke og solen skinnede :-)




Så imens Natalie var hos sin mor besluttede mig og scott os for at se om vi kunne komme frem til deres farm...



^
Men det var svære end det så ud til :-D her er et billede af en rotte vi møde på vore vej 







Denne vej var vores plan A, men desværre var vejen oversvømmet og derfor spærrede denne trektor vejen for at pumpe vandet væk.. 






Plan B var også en dead end :-D





Plan C havde en større fugle forhindring :-D 



desværre blev plan C også ødelagt.. denne gang af marker... Men man kan lige skimte farmen i fjerne.. lige i midten af billedet.. 






Så mig og scott gav op... Men nu var udfordingen at finde ud af hvordan vi kom tilbage igen.. 

Vi var godt lost.. Jeg var flad af grin.. :-D


Men at være lost i ødemarken er ikke så slemt når nu amerikanerne har god musik smag!!
 (train :-D)



Men vi nåede dog hjem til football kampen!! Go bison :-D





Så alt i alt var Lørdag en virkelig sjov dag.. selvom vi aldrig kom til deres farm.. 
Scott snakker dog om at tage derop med pick trucken til vinter og så bare køre over marker ;-D
(han giver bare ikke op) <3


Søndag var også en underholdene dag :-D 
vi skulle hjem fra Nord Dakota, men det jo er Labor day idag og vi ikke skulle i skole og på arbejde kunne vi jo ligeså godt få noget ud af dagen :-P





her er et billede med mig og min morgen mad



Så vi stoppede op i Jamestown i ND som er kendt for at have verdens største buffalo :-) 




men byen havde også meget andet :-D 









 Det var en Oldschool by der var vidste hvordan det hele så ud tilbage i 1890´erne:-D
(præcist det jeg havde om i historie)

så her er et billede af mig og Natalie foran verdens største (fake) Buffalo 










 lige et billede af scott i den gamle kirke... Han ville lige holde en tale
:-D





















Så var vi på vej igen...



Vi spiste aftensmad på denne resturan med den søde bjørn.. Som jeg lige skulle have et billede med <3

Så det var sådan min uge forløb..
Jeg er begyndt at holde af high School, men håber på at få nogle flere venner..
Jeg håber jeg får en rolle i skuespillet.. det kunne netop være min billet til nogle andre teenagers..
Men jeg har du super godt herover..
Og jeg håber i har det godt derhjemme..
(nu ved jeg jo ikke lige hvor mange der faktisk læser denne her blog, det er lidt ligesom at tale med sig selv...)
Men uanset hvad så tænker på jer!!

Ha en go uge... jeg vil forsøge at skrive igen på søndag!!

Peace out.. Nellie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar